31.07 M BaczykPublikacja dotycząca patofizjologii Stwardnienia Zanikowego Bocznego (ALS) autorstwa dra Marcina Bączyka z Zakładu Neurobiologii wraz z zespołem międzynarodowych naukowców opublikowana została w renomowanym czasopiśmie Journal of Experimental Medicine (IF = 11.77. MNiSW = 200). Badacze opisują w niej nowe zjawiska uszkadzające komórki rdzenia kręgowego.

Artykuł powstał na podstawie badań przeprowadzonych podczas stażu podoktorskiego dra Marcina Bączyka na Uniwersytecie Paris Descartes. Międzynarodowy zespół naukowców z Niemiec, Francji i Polski opisuje w niej nowe, dotychczas nigdy nie opisane zjawiska uszkadzające komórki rdzenia kręgowego odpowiedzialne za wykonywanie ruchów dowolnych. Naukowcy, wykorzystując metody manipulacji genetycznych, byli w stanie częściowo odwrócić procesy degeneracyjne, wskazując kierunek przyszłych badań dla znalezienia terapii Stwardnienia Zanikowego Bocznego.

Dodatkowe informacje dotyczące publikacji dostępne są na stronie: link.

Badania nad ALS kontynuowane będą w naszej Akademii przez Zakład Neurobiologii w ramach projektu zatytułowanego: „Mechanizmy warunkujące załamanie homeostazy między pobudzeniami synaptycznymi a wewnętrzną pobudliwością motoneuronów w stwardnieniu zanikowym bocznym u myszy” pod kierownictwem światowej renomy francuskiego naukowca prof. dra Daniela Zytnickiego.