Zakład Tańca i Fitnessu


Pełna nazwa Contestporary Final #masterclass&workshops #spectacles #all styles jam&wars

to wydarzenie taneczne mające w zamyśle ideę jednoczenia ludzi poprzez taniec. Contestporary oferuje przestrzeń do dzielenia się pasją do tańca czyli do wyrażania siebie w języku pozawerbalnej  komunikacji. Wydarzenie skupia wokół siebie głównie studentów ale jest otwarte na każdego kto chce potańczyć po swojemu bez poczucia, że to nieodpowiedni czas i miejsce. Nie chodzi o zwykłą potańcówkę lecz pogłębiony „research” taneczny. Taniec ma ogromny potencjał by jednoczyć ludzi poprzez wzajemny szacunek i akceptację przeróżnych stylów tanecznych i technik. Taniec jest nieskończoną różnorodnością formy, która wyraża się w każdym w inny sposób. To daje możliwość zobaczenia, że na swój sposób każdy jest ciekawy i piękny gdy dzieli się swoją pasją, umiejętnościami i czystą radością tańczenia. 


Pomysłodawcą i organizatorem Contestporary jest Kompania Tańca AWF Poznań. W czerwcu 2019 roku pod okiem mgr Agnieszki Doberskiej  zespół przygotował pierwszą edycję tego wydarzenia czyli 1st edition Tama Contemporary Dance #masteclass #presentations #all styles jam&wars. Wydarzenie spotkało się z wielkim entuzjazmem uczestników dlatego zapadła decyzja by kontynuować tą ideę. Dlatego też raz w miesiącu Kompania Tańca organizuje mniejszy Contestporary #all styles jam&wars w naszym klubie studenckim Trops. W lutym 2020 odbyła się już piąta edycja Contestporary #all styles jam & wars. Dzięki temu co miesiąc odżywają piękne emocje, które wszyscy pamiętamy z czerwca 2019 roku jak również powiększa się grono tancerzy, którzy biorą udział w naszym wydarzeniu i chętnie wracają na nasz parkiet. 


Contestporary Final jest złożony z trzech części. 


Część 1. #masterclass&workshop 

to część warsztatowa, w której zaproszeni pedagodzy tańca o uznanej renomie prowadzą  warsztat dla wszystkich chętnych.  W pierwszej edycji została zaproszona Anna Krysiak, tancerka legendarnego już Śląskiego Teatru Tańca w Bytomiu, ikony sceny tańca współczesnego w Polsce.


Część 2. #spectacles

to część, w której odbywają się prezentacje dwóch spektakli: premiera spektaklu Kompanii Tańca oraz gość specjalny.

W pierwszej edycji został wystawiony spektakl Agnieszki Noster pt. „Obszar theta - zalękniony pokój...” oraz spektakl „Myśl ucieleśniona” w choreografii Agnieszki Doberskiej oraz tancerzy.


Część 3. #all styles jam&wars

to część, w której po warsztatach i spektaklach wszyscy uczestnicy wydarzenia są zaproszeni do udziału w tanecznym jamie we wspólnej przestrzeni, podczas którego trzech zaproszonych przez nas sędziów wybiera spośród uczestników tzw. Top 16 czyli 16 „najciekawszych” tancerzy, którzy staną do „walk” ze sobą w ostatniej części eventu czyli podczas bitew. W trzeciej części nad warstwą muzyczną czuwają zaproszeni djs a klubowe światła podkręcają atmosferę swobodnego, twórczego wyrażania siebie poprzez taniec. Punktem kulminacyjnym wydarzenia są walki Top 16 gdzie emocje rosną z każdą kolejną konfrontacją uczestników jeden na jednego. Bitwy odbywają się w tzn. #all styles co oznacza, że wszystkie style są mile widziane, co powoduje, że pojedynki są niepowtarzalnym i nieprzewidywalnym spotkaniem dwóch bardzo różnych światów tanecznych.

Gorąco zapraszamy! #staytuned & #keepcoolanddoyourdance

Instagram contestporary

                                                                                         
                                                                                         
O tańcu - nie tylko artystycznie…                                      logo SKN Pracownia Nauk o Tacu

SKN PRACOWNIA NAUK O TAŃCU AWF POZNAŃ·

Studenckie Koło Naukowe przy Katedrze Tańca i Gimnastyki AWF Poznań powstało w 2018 roku, by prowadzić badania tańca w kontekście różnych nauk oraz realizować interesujące wydarzenia na styku nauki i sztuki, jak działania performatywne, wykłady, warsztaty, i konferencje naukowe.

SKN3

Problematyka badawcza Koła:

- charakterystyka różnych technik ruchu i tańca

- analiza choreologiczna

- metodologia nauczania tańca w obrębie jego różnych gatunków, technik i stylów

- taniec a nauki o zdrowiu: profilaktyka zdrowia, funkcje terapeutyczne

- taniec w odniesieniu do innych nauk - ujęcie multidyscyplinarne

 

Nasze działania:

Dużym sukcesem SKN Pracownia Nauk o Tańcu AWF Poznań była współorganizacja
I Międzynarodowej Konferencji Naukowej Dance Connections w 2019 roku.

W ramach procesu badań ruchowych SKN powstały spektakle:

- „(nie)wiara” autorstwa obecnie już Absolwentów kierunku TKF Katarzyny Leszek i Wojciecha Furmana; spektakl został zaproszony na następujące Festiwale: Międzynarodowy Festiwal Teatrów Tańca w Lublinie (2018), Warsaw Dance Days (2018) i SoloDuo Festival w Budapeszcie (2019)

- „Arché” autorstwa Julii Podgórskiej, Zuzanny Zwolińskiej, Danuty Korbal, Alicji Wójtowiec i Szymona Obolewicza został zaprezentowany na Warsaw Dance Days 2019

SKN włącza się w szereg akcji artystycznych i edukacyjnych podejmując i popularyzując taniec na różne sposoby uczestnicząc m. in. w wydarzeniach takich jak Dni Otwarte AWF Poznań, Targi Edukacyjne, Festiwal Nauki i Sztuki, Noc Naukowców, czy Festiwal Malta.

SKN 1

SKN4

Zarząd SKN Pracownia Nauk o Tańcu:

Kierownik Katedry: prof. dr hab. Piotr Gronek

Opiekun Koła: mgr Paulina Wycichowska

Przewodnicząca Koła: Hanna Łukaszewicz-Losiak

Sekretarz: Szymon Obolewicz

PR: Aleksandra Nowicka, Natalia Kozakiewicz, Emilia Parol

Koordynatorzy działań: Alicja Wójtowiec, Alicja Kawka, Julia Antkowiak, Szymon Gostomski

SKN2
Zapraszamy na nasz fan page na Facebooku oraz na Instagram.

Zachęcamy do odwiedzenia fan page na Facebooku Taniec w kulturze fizycznej AWF Poznań

Kompania logo



Kompania Tańca AWF Poznań jest zespołem tancerzy, złożonym z zaproszonych do współpracy studentów pod kierunkiem mgr Agnieszki Doberskiej, studiujących Taniec w Kulturze Fizycznej na Akademii Wychowania Fizycznego im. E. Piaseckiego w Poznaniu. Zespół, co roku przygotowuje nowy spektakl taneczny. Do dotychczasowych sukcesów  Kompanii, która, dzięki wzrastającej popularności staje się elementem wizerunkowym naszej Uczelni, wpisuje się nie tylko realizacja dwóch spektakli: Myśl ucieleśniona, premiera w 2018 r. i Gdybym wiedział, premiera 2017 r., ale przede wszystkim ich jakość i odbiór przez widzów, artystów oraz ekspertów z dziedziny sztuki. Do kolejnych osiągnięć zespołu kierowanego przez Panią magister należą także występy na Festiwalu Malta 2017 r, na Scenie Wspólnej w Poznaniu oraz, co jest szczególnym osiągnięciem, w Teatrze Polskim - czterokrotnie w regularnym repertuarze teatru 
w sezonie 2018/2019. Ponadto zespół wystąpił ze spektaklem „Myśl ucieleśniona” podczas Warsaw Dance Days oraz w Auli Uniwersyteckiej, w ramach obchodów 100 lecia Uczelni Poznańskich. W czerwcu 2019 Kompania była organizatorem wydarzenia

pod nazwą 1st edition Tama Contemporary Dance w Poznaniu, które w dalszym ciągu cyklicznie odbywa się pod nazwą Contestporary.

W tym roku Kompania rozpoczęła pracę nad nowym spektaklem pt. „Nowa Ziemia”. Prapremiera spektaklu odbędzie się podczas wydarzenia Contestporary Final, które łączy ludzi poprzez stworzenie wspólnej przestrzeni do dzielenia się pasją do tańca czyli do wyrażania siebie poprzez taniec jako niewerbalny język komunikacji. Wydarzenie skupia wokół siebie głównie młodych ludzi ale jest skierowane do wszystkich pasjonatów tańca. Contestporary Final jest złożony z trzech części: warsztatowej, spektaklowej i z tzw. All Styles Jam and Wars, kiedy to wszyscy uczestnicy wydarzenia mogą wyjść na parkiet pokryty podłogą baletową i odpłynąć w swoich tanecznych improwizacjach. Spośród tłumu tańczących sędziowie wybierają chętnych, którzy w ostatniej części wydarzenia stają do konfrontacji tanecznej jeden na jednego aż jury wyłoni najciekawszego tancerza tego wieczoru.

Zapraszamy na nasz fan page’u Kompanii na facebooku oraz kanał youtube.

025 IMG 7908 W Kadrze Piotr Bedliski 1                     fot. Piotr Bedliński

066 IMG 8257 2 W Kadrze Piotr Bedliski 1                     fot. Piotr Bedliński

logo DC

Konferencja ma na celu ukazanie różnorodnych perspektyw dotyczących ruchu i tańca w kontekście nauk o zdrowiu. Na całym świecie coraz głośniej mówi się o ważnej roli praktyki tanecznej zarówno w kontekście rozwoju psychomotorycznego, jak i profilaktyki zdrowia. Poznańska Konferencja ma szansę mocno wybrzmieć w różnych środowiskach związanych z rozwojem ruchowym w perspektywie prozdrowotnej, zwłaszcza że w Polsce nadal postrzega się taniec przede wszystkim w kategoriach estetycznych, jako dziedzinę sztuki, a zapomina o jego mocy rehabilitacyjnej i terapeutycznej.

Zaproszeni na Konferencję Goście: prelegenci i prowadzący warsztaty przedstawią różne systemy myślenia o ruchu i tańcu, przydatne nie tylko dla osób poruszających się w obszarze tańca, ale również dla fizjoterapeutów, sportowców, wykładowców, nauczycieli i szkoleniowców związanych z kulturą fizyczną i fitnessem, czy osób zainteresowanych rozwojem osobistym od strony motorycznej.

Pierwsza część Konferencji będzie spojrzeniem na praktykę od strony teoretycznej, w drugiej odbędą się praktyczne warsztaty ukazujące przekład prezentowanych teorii na praktykę.

Program I Międzynarodowej Konferencji Dance Connections


















Zakład Tańca

ul. Droga Dębińska 7 
61-555 Poznań

tel.: (61) 835 51 96

prof. AWF dr hab. Piotr Gronek    
prof. dr hab. Ewa Wycichowska    
dr Aleksandra Karpińska              
mgr Paulina Wycichowska            
mgr Agnieszka Doberska             
mgr Justyna Bajew                      
mgr Katarzyna Ambroszczyk         

 

...

Aktywność fizyczna i trening w procesie starzenia się, kreatywność w tańcu i aktywności fizycznej

Wybrane publikacje z lat 2018-2021

  • Autorzy: Piotr Gronek, Dariusz Wieliński, Piotr Cyganski, Andrzej Rynkiewicz, Adam Zając, Adam Maszczyk, Joanna Gronek, Robert Podstawski, Wojciech Czarny, Stefan Balko, Cain C.T. Clark, Roman Celka. A review of exercise as medicine in cardiovascular disease: pathology and mechanism Aging and Disease 2020 : 11 (2). Impact Factor ISI: 4.232 Punktacja Ministerstwa: 140.000
  • Piotr Gronek, Stefan Balko, Joanna Gronek, Adam Zajac, Adam Maszczyk, Roman Celka, Agnieszka Doberska, Wojciech Czarny, Robert Podstawski, Cain C.T. Clark, Fang Yu. Physical activity and Alzheimer's disease: a narrative review Aging and Disease 2019 : 10 (6) , 1282-1292 Impact Factor ISI: 4.232 Punktacja Ministerstwa: 140.000
  • Tomasz Podgórski, Grażyna Szmyt, Agnieszka Szmyt, Joanna Gronek, Roman Celka, Piotr Gronek. Aerobic and concentration training and allele 7 in the dopamine receptor D4 (D4DR) gene increase chances of smoking cessation in young Polish women Archives of Medical Science 2018 : 14 (1). Impact Factor ISI: 2.380 Punktacja Ministerstwa: 30.000
  • Cain C T Clark, Glauber Carvalho Nobre, John FT. Fernandes, Jason Moran, Benjamin Drury, Andrea Mannini, Piotr Gronek, Robert Podstawski. Physical activity characterisation: does one site fit all? Physiological Measurement 2018 : 39 (9, [09TR02]) Impact Factor ISI: 2.246 Punktacja Ministerstwa: 20.000
  • Robert Podstawski, Piotr Markowski, Dariusz Choszcz, Michał Boraczyński, Piotr Gronek. Socioeconomic determinants of the anthropometric characteristics and motor abilities of Polish male university students: a cross-sectional study conducted in 2000-2018 International Journal of Environmental Research and Public Health 2020 : 17 (4 [1300]) Impact Factor ISI: 2.468 Punktacja Ministerstwa: 70.000
  • Piotr Gronek, Aline Nogueira Haas2 Wojciech Czarny, Robert Podstawski, Marcela do Santos Delabary, Cain CT Clark, Michał Boraczyński, Maria Tarnas, Paulina Wycichowska, Mariola Pawlaczyk, Joanna Gronek. The Mechanism of Physical Activity-induced Amelioration of Parkinson’s Disease: A Narrative Review. Aging and Disease 2021 (in press). Impact Factor ISI: 4.232 Punktacja Ministerstwa: 140.000
  • Aleksandra Karpińska, Karolina Podciechowska, Włodzimierz Starosta, Łukasz Lamcha.
    The level of global movement coordination, space-time orientation and jumping abilities of persons with different kinds of functional asymmetry - pilot study
    Acta Kinesiologica 2019 : 13 (2) , 19-27. Punktacja Ministerstwa: 140.000
  • Agnieszka Doberska. The toppling of the vertical plane of representation (André Lepecki): The Impact of Critical Theory and Philosophy on Current Dance Choreography. 
    Publisher: VDM Verlag Dr. Müller (September 9, 2010)
    Language: English
    ISBN-10: 3639288890
    ISBN-13: 978-3639288896

gronek p             prof. AWF dr hab. Piotr Gronek

genetyk wysiłku, trener wyszkolenia ds. koncentracji, aktywność fizyczna i trening w procesach starzenia się, autor przeszło 150 prac naukowych

przedmioty prowadzone: Techniki uzupełniające i wspomagające warsztat zawodowy tancerza

e-mail:

adres:, Budynek AWF - Willa Droga Dębińska 7, Pokój 2

dyżur: wtorek 10.00-11.00

  • KWALIFIKACJE

Absolwent AR w Poznaniu, od 2002 roku pracownik Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu w Zakładzie Fizjologii, doktorat i habilitację wykonał z zakresu genetyki i genetyki molekularnej wrażliwości na stres

  • DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE

Od 1984 roku asystent, a potem adiunkt na wydziale zootechniki AR w Poznaniu, od 2002 profesor nadzwyczajny w Zakładzie Fizjologii AWF Poznań  oraz kierownik Katedry Tańca i Gimnastyki oraz Kierownik Zakładu Tańca

Ukończył 2 letnie szkolenie z zakresu Movements wg systemu Gurdżijewa u Wim’a van Dullemen w Berlinie, odbył roczne stypendium DAAD oraz unijne na Uniwersytecie Humboldta w Charite Campus Virchow Klinikum w zakresie genetyki molekularnej.

Twórca kierunku Taniec w Szkole Wyższej KDE w Poznaniu, twórca kierunku Taniec w Wyższej Szkole Umiejętności Społecznych w Poznaniu, twórca kierunku Taniec w Kulturze Fizycznej na AWF w Poznaniu

  • SPECJALNOŚĆ I ZAINTERESOWANIA

Specjalności Piotra Gronka to genetyka wysiłku, aktywność i trening w procesie starzenia się, trening koncentracji poprzez ruch.

Hobbystycznie gra własne improwizacje na pianinie i gitarze, rzuca nożami do celu z dużych odległości, morsuje, pasjonat zbierania śmieci w lesie, w którym mieszka w Puszczy Zielonce w Głęboczku.

  • PUBLIKACJE, GRANTY, OSIĄGNIĘCIA I NAGRODY

Laureat Nagrody im. Jędrzeja Śniadeckiego w 1999 roku, laureat Naukowej Nagrody Miasta Poznania w 2000 roku; trener wyszkolenia ds. koncentracji tancerzy i sportowców m.in. mistrzyń świata w wioślarstwie (Poznań 2009) Julii Michalskiej i Magdaleny Fularczyk oraz Agaty Gramatyki i Natalii Madaj, brązowych medalistek z Mistrzostw Europy w Brześciu 2009, kadry narciarzy alpejskich paraolimpijskich przygotowujących się do Igrzysk w Vancouver, szybowników i samolociarzy grupy "Żelazny".  Uczył koncentracji m.in. Karolina Perz-Kałużny, wielokrotna mistrzyni Polski w fitness, Anna Szukalska, łuczniczka, zdobywczyni Pucharu Europy w 2010, Marcin Olejniczak, zdobywca Pucharu Polski w zapasach, Bartłomiej Daniłowski, dwukrotny finalista Pucharu Świata w szabli, III na MMP 2006 r., Aneta Konieczna z domu Pastuszka, wielokrotna olimpijka wielokrotna medalistka w kajakarstwie, Tomasz Kaczor, olimpijczyk, kanadyjkarz, Jan Szymański, brązowy medalista mistrzostw świata w łyżwiarstwie szybkim w drużynie 2013 Soczi.

Wybrane (5 z 18) publikacje z lat 2018-2020

  • Autorzy: Piotr Gronek, Dariusz Wieliński, Piotr Cyganski, Andrzej Rynkiewicz, Adam Zając, Adam Maszczyk, Joanna Gronek, Robert Podstawski, Wojciech Czarny, Stefan Balko, Cain C.T. Clark, Roman Celka. A review of exercise as medicine in cardiovascular disease: pathology and mechanism Aging and Disease 2020 : 11 (2). Impact Factor ISI: 4.232 Punktacja Ministerstwa: 140.000
  • Piotr Gronek, Stefan Balko, Joanna Gronek, Adam Zajac, Adam Maszczyk, Roman Celka, Agnieszka Doberska, Wojciech Czarny, Robert Podstawski, Cain C.T. Clark, Fang Yu. Physical activity and Alzheimer's disease: a narrative review Aging and Disease 2019 : 10 (6) , 1282-1292 Impact Factor ISI: 4.232 Punktacja Ministerstwa: 140.000
  • Tomasz Podgórski, Grażyna Szmyt, Agnieszka Szmyt, Joanna Gronek, Roman Celka, Piotr Gronek. Aerobic and concentration training and allele 7 in the dopamine receptor D4 (D4DR) gene increase chances of smoking cessation in young Polish women Archives of Medical Science 2018 : 14 (1). Impact Factor ISI: 2.380 Punktacja Ministerstwa: 30.000
  • Cain C T Clark, Glauber Carvalho Nobre, John FT. Fernandes, Jason Moran, Benjamin Drury, Andrea Mannini, Piotr Gronek, Robert Podstawski. Physical activity characterisation: does one site fit all? Physiological Measurement 2018 : 39 (9, [09TR02]) Impact Factor ISI: 2.246 Punktacja Ministerstwa: 20.000
  • Robert Podstawski, Piotr Markowski, Dariusz Choszcz, Michał Boraczyński, Piotr Gronek. Socioeconomic determinants of the anthropometric characteristics and motor abilities of Polish male university students: a cross-sectional study conducted in 2000-2018 International Journal of Environmental Research and Public Health 2020 : 17 (4 [1300]) Impact Factor ISI: 2.468 Punktacja Ministerstwa: 70.000

karpinska a         dr Aleksandra Karpińska

doktor nauk o kulturze fizycznej (2009), instruktor fitnessu, gimnastyki, tańca współczesnego, tańca ludowego, tańca sportowego, pilates, aqua fitness, trener siłowni, trener personalny fitness, trener personalny pilates, instruktor nordic walking, organizator imprez ringo i sędzia klasy wojewódzkiej ringo, kierownik placówek wypoczynku dzieci i młodzieży, kierownik wycieczek szkolnych i obozów wędrownych, wychowawca placówek wypoczynku dzieci i młodzieży.

przedmioty prowadzone: taniec sportowy, taniec nowoczesny, taniec ludowy, fitness, fitness dance, fitness step, stretching, trening funkcjonalny, pilates, specjalizacja fitness, proseminarium dyplomowe, seminarium magisterskie  

e-mail:

adres: Budynek AWF, Katedra Tańca i Gimnastyki, ul. Św. Rocha 9a, pokój 03.

dyżur:

  • KWALIFIKACJE

Absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu (1994), Ukończyła Studium Przygotowania Pedagogicznego (AWF Poznań, 1994), Studium Tańca Współczesnego (Ministerstwo Kultury i Sztuki, 1995), Studium Tańca Ludowego (Ministerstwo Kultury i Sztuki, 2002), uzyskała dyplom instruktora sportu w tańcu sportowym (AWF Wrocław, 2017), trenera personalnego fitness (Profi Fitness School, 2017) i OM Pilates Matwork Instructor (Open Mind School, 2020). Uczestniczyła w wielu warsztatach tanecznych (1994-1999) (m.in. Śląski Teatr Tańca w Bytomiu, Polski Teatr Tańca w Poznaniu, Centrum Kultury i Sztuki w Kaliszu) i szkoleniach dla instruktorów fitness (2000-2019).

  • DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE

W dzieciństwie trenowała akrobatykę (1979-1981) oraz taniec towarzyski (1985-1991). W latach 1994-1998 pracowała jako nauczyciel w szkole podstawowej (wychowanie fizyczne, pływanie i taniec). W latach 1995-2001 prowadziła Zespół Tańca Współczesnego przy AWF-ie w Poznaniu i dziecięcy zespół tańca w Śremie, w latach 2002-2007 współprowadziła grupę taneczną i fitness na Wydziale Turystyki i Rekreacji. W latach 2008-2011 współpracowała z Fundacją „Talent” w Poznaniu, gdzie prowadziła wykłady i ćwiczenia z Teorii i metodyki rekreacji ruchowej oraz Podstaw anatomii i fizjologii na kursach instruktora tańca: HIP-HOP / POPPING / B-BOYING / DISCO DANCE / DISCO FREESTYLE / STREET DANCE SHOWProwadziła warsztaty taneczne w Koninie (1997, 1998) Poznaniu (1998, Biennale Tańca Współczesnego – Polski Teatr Tańca), Siedlcach (1998), Gnieźnie (2001, 2003), Prowadziła zajęcia na Studium Tańca Współczesnego w Poznaniu (1997-2001), prowadziła warsztaty taneczne w Koninie (1997, 1998, 2016) Poznaniu (1998, Biennale Tańca Współczesnego – Polski Teatr Tańca), Siedlcach (1998), Gnieźnie (2001, 2003), sędziowała festiwale i przeglądy taneczne w Poznaniu, Gnieźnie, Opalenicy i Kłodawie (2002-2017). Prowadziła zajęcia w Wyższej Szkole Umiejętności Społecznych (2013). Będąc pracownikiem Katedry Rekreacji AWF w Poznaniu współorganizowała festyny rekreacyjne dla pracowników AWF i ich rodzin (2007-2012) oraz prowadziła zajęcia dydaktyczne na obozach letnich studentów Wydziału Turystyki i Rekreacji (2005-2018).

Od 1998 roku jest pracownikiem Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu (od 1998 - asystent, od 2007 – adiunkt, od 2015 - starszy wykładowca, od 2019 – wykładowca). Prowadzi zajęcia dydaktyczne na studiach licencjackich, magisterskich i podyplomowych oraz kursach dla instruktorów fitness organizowanych przez AWF w Poznaniu (od 1999).

  • SPECJALNOŚĆ I ZAINTERESOWANIA

Specjalności Aleksandry Karpińskiej to fitness, taniec, pilates

Jest czynną tancerką tańca towarzyskiego w Poznańskim Klubie Tańca Finezja, w kategorii Senior (powróciła do tańca turniejowego po 25 latach przerwy)

Lubi pływać, jeździć na rowerze, kocha zwierzęta, posiada dwa koty i dwa psy, rozkoszuje się smakiem tiramisu.

  • PUBLIKACJE, GRANTY, OSIĄGNIĘCIA I NAGRODY

W latach 2013-14 brała udział w tworzeniu Krajowych Ram Kwalifikacji w Fitnessie (2013) oraz w Rekreacji i Sporcie (2014); Jest członkiem Międzynarodowego Stowarzyszenia Motoryki Sportowej (IASK) oraz Polskiego Stowarzyszenia Naukowego Animacji Rekreacji i Turystyki.

Wybrane publikacje z lat 2009-2019

  • Starosta, A. Karpińska [2009]: Uwarunkowania rozwoju koordynacji ruchowej w tańcu. Międzynarodowe Stowarzyszenie Motoryki Sportowej, Warszawa. (Monografia) Punktacja Ministerstwa: 12.000
  • Karpińska A., Starosta W. [2009]: Ocena wybranych cech morfologicznych oraz ich współzależność u uczennic szkół baletowych. Evaluation of development of chosen morphological features and their correlation in ballet school female students. Medycyna Sportowa 2009 : 25 (6) , 357-367 p-ISSN: 1232-406X Punktacja Ministerstwa: 6.000 Index Copernicus: 5,7
  • Starosta W., Karpińska A., Podciechowska K. [2011]: Stronne zróżnicowanie wyników globalnej koordynacji ruchowej u dziewcząt i kobiet w zależności od ich wieku oraz rodzaju aktywności fizycznej. Lateral differentiation of global movement coordination results in girls and women depending on their age, kind of physical activity and dominant hand. Medycyna Sportowa: 27 (4) , 289-298 p-ISSN: 1232-406X Punktacja Ministerstwa: 000
  • Karpińska A. Podciechowska K. [2015]: Wpływ stylu życia na jakość życia kobiet w okresie starzenia się. W: Polskie Stowarzyszenie Naukowe Animacji Rekreacji i Turystyki 2000-2015, jego dorobek naukowy i popularyzatorski / Siwiński Wiesław. Poznań: Akademia Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu, 2015 , 95-108 Seria: Monografie ; 436ISBN: 978-83-64747-00-7 Punktacja Ministerstwa: 000
  • Karpińska A. Kryteria klasyfikacji tańca – prolegomena. [W:] Jemielnik J., Posłuszna J. (red.), Muzyka i refleksja pedagogiczna. Perspektywy – interpretacje – pogranicza. Aureus, Kraków, 2015, 209-217. (ISBN 978-83-60741-89-4). Punktacja Ministerstwa: 4.000
  • Karpińska A., Woźniewicz-Dobrzyńska M., Strzelecki W. [2016]: Estetyczne i ekspresyjne ciało w tańcu. W: Społeczno-kulturowe konteksty doświadczenia ciała. Majka-Rostek D, Banaszak E, Florkowski R, Czajkowski P. Wrocław : Wydawnictwo Naukowe Katedra, 2016 , 191- 224 ; bibliogr.21. Punktacja Ministerstwa: 4.000
  • Karpińska A. Podciechowska K. Starosta W. Lamcha Ł. [2019]: The level of global movement coordination space-time orientation and jumping abilities of persons with different kinds of functional asymetry – pilot study. Acta Kinesiologica: 13 (2), 19-27. Punktacja Ministerstwa: 1000

wycichowska p        mgr Paulina Wycichowska

choreograf i tancerka, absolwentka OSB w Poznaniu i LCDS (University of Kent), była solistka Polskiego Teatru Tańca, z którym była związana 17 lat, arteterapeutka, trenerka Pilates Core, twórczyni autorskiej metody budowania świadomości ciała i ruchu I mind the step.

przedmioty prowadzone: techniki modern, teoria tańca, teatr tańca, kompozycja, improwizacja, warsztat arteterapeutyczny, elementy arteterapii, taniec współczesny,

seminarium dyplomowe solo 

e-mail:

adres:, Budynek AWF– Korty, Droga Dębińska 7, Pokój 17

dyżur: wtorek 19.00 – 20.00

  • KWALIFIKACJE

Absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Olgi Sławskiej-Lipczyńskiej w Poznaniu i London Contemporary Dance School (University of Kent), gdzie studiowała taniec współczesny w wymiarze wykonawczym, pedagogicznym i choreograficznym. Paulina Wycichowska jest również absolwentką Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (muzyka kościelna), Wyższej Szkoły Umiejętności Społecznych w Poznaniu (dziennikarstwo i komunikacja społeczna) i Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu (arteterapia). Obecnie doktorantka Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie.

  • DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE

Uprzednio związana zawodowo przez 17 lat z Polskim Teatrem Tańca jako solistka i choreograf, obecnie jest artystką niezależną. Choreograf od ponad 20 lat, swoje prace realizowała w Polsce, Wielkiej Brytanii i Niemczech.

Wykładowca na kierunku taniec w kulturze fizycznej Akademii Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu, kierunku somatyka w tańcu i terapii w tańcu Akademii Muzycznej w Łodzi i Podyplomowyego Studium Arteterapii na Uniwersytecie Medycznym w Poznaniu. Jest pedagogiem tańca współczesnego, technik modern i choreologii. Prowadzi również autorskie zajęcia z tańca kreatywnego opartego na teorii ruchu Rudolfa Labana. Jest także trenerem grupowym i personalnym metody Pilates Core, koncentrującej się na stabilizacji głębokiej kręgosłupa. Od ponad 20 lat jako pedagog współpracuje z wieloma ośrodkami w Polsce realizując warsztaty tańca współczesnego, technik modern, terapii ciała i choreologii na wszystkich poziomach zaawansowania.

  • SPECJALNOŚĆ I ZAINTERESOWANIA

Specjalności Pauliny Wycichowskiej to choreografia, teatr tańca, taniec współczesny, choreologia praktyczna, arteterapia, świadomość ruchu, trening uważności i trening kreatywności poprzez ruch.

Interesuje ją holistyczne i interdyscyplinarne podejście do człowieka, procesów nauczania i uczenia się oraz uprawiania i upowszechniania sztuki.

Hobbystycznie tańczy tango argentyńskie, próbuje sił we wspinaczce skałkowej, czasem trenuje strzelanie z łuku tradycyjnego. Uwielbia dobrą czarną kawę i czekoladę, owocową shishę i koty.

  • PUBLIKACJE, GRANTY, OSIĄGNIĘCIA I NAGRODY

W 2013 roku była kierownikiem artystycznym Projektu „5 zmysłów e.MOTION” obejmującego wydarzenia i warsztaty taneczno-teatralno-ruchowe dla osób z różnymi grupami niepełnosprawności oraz organizatorką multidyscyplinarnych konferencji: „Człowiek w świecie fizycznym i metafizycznym” (Collegium Da Vinci w Poznaniu) oraz I Międzynarodowej Konferencji Naukowej „Dance Connections” poświęconej tematyce tańca w obszarze nauk  o zdrowiu (AWF Poznań).

Laureatka Nagrody Miasta Poznania dla Młodych Twórców za spektakl "Stop non stop" (2001), stypendystka British Council (1996), danceWEB na festiwalu ImPulsTanz w Wiedniu (1998) oraz Marszałka Województwa Wielkopolskiego. W 2006 roku wzięła udział w międzynarodowym projekcie Pointe to Point zorganizowanym przez ASEF Asia – Europe Foundation, podczas którego współpracowała z artystą międzynarodowej sławy, Benem Cabrera. Laureatka stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Młoda Polska i stypendium artystycznego MKiDN 2013.

Paulina Wycichowska jest członkiem Związku Artystów Scen Polskich, a także aktywnym członkiem Polskiego Forum Choreologicznego i autorką następujących publikacji w czasopiśmie „Studia Choreologica”:


mgr Justyna Bajew

certyfikowana psychoterapeutka, superwizorka psychoterapii tańcem i ruchem,
pedagog. Uczy terapii tańcem, psychoterapii przez ruch i ciało, świadomości ciała,
symboliki ciała, ruchu kreatywnego i improwizacji. Prezes Polskiego Stowarzyszenia
Psychoterapii Tańcem i Ruchem w latach 2013-2017. Członek Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Współprowadzi Instytut DMT – Polski Instytut Psychoterapii Tańcem i Ruchem.

Przedmioty prowadzone: Choreoterapia, Techniki świadomości ciała, Symbolika ciała,
Relaksacja, Dyplom grupowy, Improwizacja

e-mail:

  • KWALIFIKACJE:

Absolwentka Uniwersytetu im. A. Mickiewicza, 4-letniego podyplomowego szkolenia z zakresu Psychoterapii Tańcem i Ruchem w Instytucie Dance Movement Therapy, Ukończyła kurs instruktorski  „Improwizacja tańca i symbolika ciała” - Detlefa Kapperta (Instytut Dynamiki Tańca i Ruchu w Essen), kurs instruktorski terapii tańcem pt. „Taniec emocji – praktyczna szkoła emocji” Elisabet Rosen (PTT), 4,5-letnie szkolenie psychoterapeutyczne akredytowane przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne i Psychiatryczne. Przez 4 lata asystowała (w Instytucie DMT) brytyjskim nauczycielom w procesie nauczania psychoterapii tańcem i ruchem – m.in. Penelope Best, Bonnie Meekums, Jeanette Mcdonalds, Ninie Papadopulus.

  • DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE:

Uczy od 2010 roku, od 2017 w zakładzie Tańca AWF. Przeprowadziła wiele szkoleń i kursów w swojej specjalności dla nauczycieli, terapeutów, psychologów, pracowników socjalnych. Współpracowała m.in. z Uniwersytetem Medycznym – ucząc choreoterapii na studiach podyplomowych z Arteterapii, aktualnie wykłada także na UAM – na kierunku Biologia w Zdrowiu Człowieka oraz w warszawskim Instytucie Psychoterapii Tańcem i Ruchem.

Ma wieloletnie doświadczenie prowadzenia terapii tańcem i ruchem m.in. w Poznańskim Ośrodku Zdrowia Psychicznego, w ŚDS Zielone Centrum, Ośrodku Interwencji Kryzysowej dla Ofiar Przemocy, w Wielkopolskim Stowarzyszeniu na Rzecz Osób z Chorobą Alzheimera, prowadzi grupy dla osób leczących się z uzależnień i współuzależnień, grupową terapię tańcem z seniorami, prowadzi rozwojowe grupy i warsztaty terapii tańcem i ruchem. Od 10 lat prowadzi indywidualną praktykę psychoterapii i superwizji w podejściu body-mind. Brała czynny udział w wielu konferencjach naukowych.

  • SPECJALNOŚĆ I ZAINTERESOWANIA

W swojej pracy szczególnie interesuje się zagadnieniami tworzenia relacji terapeutycznej, pracy z grupowej poprzez proces kreatywny,  szeroko rozumianymi procesami body-mind, symboliką i metaforą ruchową.

  • PUBLIKACJE, GRANTY, OSIĄGNIĘCIA I NAGRODY

Publikacje od 2008 roku

  • Torłop-Bajew J., Proces kreatywny w psychoterapii tańcem i ruchem – nośnik zmiany i integracji, w: M. Siemież, T. Siemież (red.) Arteterapia w edukacji i rozwoju człowieka, Wyd. Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław 2008,
  • Torłop-Bajew J., Nauka jazdy: wpływ pracy metodą Psychoterapii Tańcem i Ruchem na ruch grupy osób z zaburzeniami z kręgu schizofrenii, w: Z. Pędzich (red.) Psychoterapia Tańcem i Ruchem: Teoria i Praktyka, Wyd. Arteer, Warszawa 2009;
  • Torłop-Bajew J., Zastosowanie terapii tańcem i ruchem w pracy z dziećmi w wieku szkolnym, w: Arteterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą. Zeszyty Arteterapeutyczne, 2009, 2, s. 16
  • Torłop-Bajew J., Przeniesione w ruch. Metafora w psychoterapii tańcem i ruchem, w: Z. Pędzich (red.) Psychoterapia tańcem i ruchem Teoria i praktyka. Wydawnictwo GWP, Gdańsk 2013
  • Torłop-Bajew J., Wzajemne poruszenia. Relacja terapeutyczna w psychoterapii tańcem i ruchem, w: Z. Pędzich (red.) Psychoterapia tańcem i ruchem Teoria i praktyka. Wydawnictwo GWP, Gdańsk 2013.

doberska a          mgr Agnieszka Doberska

tancerka, choreografka, nauczycielka tańca i jogi, absolwentka The Institute of Dance Arts (Anton Bruckner Private University), wieloletnia tancerka Śląskiego Teatru Tańca, instruktorka GYROTONIC EXPANSION SYSTEM®, założyciel firmy Doberska Dance Company, kierownik Kompanii Tańca AWF Poznań

przedmioty prowadzone: wprowadzenie do tańca współczesnego, technika tańca współczesnego, taniec współczesny, etiuda, repertuar, improwizacja, joga

 e-mail:

adres:, Budynek AWF– Korty, Droga Dębińska 7, Pokój 17

dyżur: czwartek  13.00 – 14.00

   

  • KWALIFIKACJE

Master of Arts w dziedzinie choreografii w Instytucie Sztuk Tanecznych na  Uniwersytecie im. A. Brucknera ds. Muzyki, Tańca i Dramy w Austrii (2008). Wcześniej otrzymała z  wyróżnieniem dyplom Bachelor of Arts z Pedagogiki tańca. W 2006 roku była wolnym słuchaczem na Wydziale Choreografii i Sztuk Wizualnych w Dartington College of Arts w Totnes w Wielkiej Brytanii. Absolwentka The Institute of Dance Arts, absolwentka PPSKAK w Kaliszu na kierunku - Taniec Współczesny. Ukończyła kurs instruktorski dla nauczycieli tańca współczesnego w Łodzi oraz kurs dla nauczycieli jogi w Toruniu. W latach 2011-2012 uczestniczyła w Gaga Intensive Summer Course w Tel Awiwie oraz w zajęciach z tańca klasycznego w Stage7 School of Dance Kathryn Irey w San Diego w Kalifornii. Jest dyplomowanym Instruktorem I-go stopnia w systemie GYROTONIC EXPANSION SYSTEM® (Studio Koerper-Coaching nach Giselle Fuchs w Niemczech).

  • DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE

Od roku 2008 Agnieszka jest pedagogiem tańca w wielu placówkach, wśród nich: Akademia Wychowania Fizycznego im. E. Piaseckiego w Poznaniu kierunek Taniec w Kulturze Fizycznej; Wydział Choreografii i technik tańca na Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi; Wydział Teatru Tańca w Bytomiu przy Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie; Wyższa Szkoła Umiejętności Społecznych w Poznaniu; Studio Teatru Fizycznego przy Śląskim Teatrze Tańca w Bytomiu; Policealna Szkoła Aktorska Doroty Pomykały Art-play w Katowicach; Akademia Tańca Zawirowania w Warszawie, Jagielski Dance Project w Toruniu; The Academy of Performing Arts, San Diego, (Kalifornia); Escuela de Danza de Tijuana (Meksyk); Hochiminh City School of Dance (Wietnam). Prowadziła warsztaty także na Międzynarodowej Konferencji Tańca Współczesnego i Ogólnopolskich Warsztatach Tańca Współczesnego w Bytomiu; Tancerka Śląskiego Teatru Tańca w Bytomiu, wcześniej tańczyła w Postgraduate Dance Company xIDA, wzięła też udział w projekcie choreografki Trisha’y Brown podczas „dokumenta 12” w Niemczech. Wystąpiła w spektaklach takich twórców jak: Kuik Swee Boon (SG) Something like 10.06 ; Jacek Łumiński La la Land; Idan Cohen (IL) Because; Sigríđur Soffía Níelsdóttir (IS) Colorblind; Victor Ma i Jacek Łumiński (HK/PL) RE/evolution; Rafał Urbacki Mover; Mihai Mihalcea (RO) My song, best shoes, the cake, first flight; Stefan Dreher (DE) Destination Moon.

Od 2016 roku Agnieszka jest kierowniczką zespołu Kompania Tańca AWF Poznań, dla którego stworzyła dwa spektakle: Gdybym wiedział (2017) i Myśl ucieleśniona (2018). Obecnie pracuje nad trzecim spektaklem pt. KONTINUUM. W 2019 roku Agnieszka wraz ze studentami kierunku Taniec w Kulturze Fizycznej zainicjowała wydarzenie taneczne pod nazwą Tama Contemporary Dance. Wydarzenie spotkało się z tak wielkim entuzjazmem, że stało się cyklicznym eventem na AWFie pod nazwą CONTESTPORARY.

Kompania Tańca AWF Poznań

CONTESTPORARY

  • SPECJALNOŚĆ I ZAINTERESOWANIA

Pasją Agnieszki jest taniec jak również choreografia ukierunkowana na estetykę i  kompozycję zakrapiane myślą filozoficzną. Agnieszka w życiu kieruje się zasadą „love what you do & do what you love”

  • PUBLIKACJE, GRANTY, OSIĄGNIĘCIA I NAGRODY

W 2008 roku Agnieszka Doberska otrzymała stypendium departamentu sztuki Kancelarii Federalnej Austrii w dziedzinie choreografii.

Agnieszka Doberska jest autorką (często we współpracy z tancerzami) wymienionych poniżej spektakli: Myśl ucieleśniona (2018), Gdybym wiedział (2017), Siwy dym, Wieczna jak trawa (2016), Wołanie (2012), Ślepcy (2010), to be continued... (2007), The point of turn, E=mc², Der Spiegel, (2006), Fields of water, Interrupted (2004).

W 2010 na międzynarodowym rynku wydawniczym ukazała się książka Agnieszki Doberskiej pt. "The toppling of the vertical plane of representation" (André Lepecki): The Impact of Critical Theory and Philosophy on Current Dance Choreography wydana przez Wydawnictwo VDM Verlag Dr. Müller w Austrii

https://www.amazon.com/toppling-vertical-plane-representation-Lepecki/dp/3639288890


mgr Paweł Malicki

Tancerz zawodowy i choreograf, wieloletni pedagog w Ogólnokształcącej Szkole Baletowej
w Poznaniu, nauczyciel wychowania przedszkolnego i nauczania początkowego.

przedmioty prowadzone: taniec współczesny, taniec fizyczny, partnerowanie, improwizacja

e-mail: 

  • KWALIFIKACJE

Absolwent Państwowego Pomaturalnego Studium Kształcenia Animatorów Kultury w Kaliszu, kierunek - Taniec, absolwent Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie - specjalność Choreografia i Teoria Tańca oraz Wydziału Pedagogiki Wyższej Szkoły Zawodowej „Kadry dla Europy” w Poznaniu - specjalność Wychowanie Przedszkolne i Nauczanie Początkowe. Uzyskał dyplom Państwowej Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Poznaniu. Dyplomowany Trener personalny - studia podyplomowe Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu.

  • DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE

Swoją taneczną drogę zaczął od Studia Tańca Współczesnego „Plus”, działającego przy Konińskim Domu Kultury, gdzie próbował wielu technik tanecznych: taniec ludowy, show dance, disco – dance, modern, taniec współczesny, a także gimnastykę i akrobatykę.

W latach 2004 – 2006 tancerz Teatru Tańca Alter, gdzie pod okiem Witolda Jurewicza doskonalił swój warsztat, poznawał tajniki tańca współczesnego. Od maja 2006 – adept, a od 2009, po uzyskaniu dyplomu Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Poznaniu - tancerz Polskiego Teatru Tańca. Współpracował z wieloma choreografami: Ewa Wycichowska, Ohad Naharin, Paulina Wycichowska, Thierry Verger, Jo Strømgren, Iwona Pasińska, Takako Matsuda, Yoshiko Waki, Jacek Przybyłowicz.

W ramach Atelier Polskiego Teatru Tańca Paweł rozwinął swój talent choreograficzny – jest twórcą spektakli: „Kilka kroków (d)o miłości”, „Mat”, ”Secondhand”, „The Unknown - Niewiadoma”, tryptyku: „Hello, My Friend!”, „Hello, Stranger!”, „Hello. And Goodbye”, „Kroniki czasu przyszłego: Żywa Historia. Przedmiot myśli”.

Wieloletni pedagog w Ogólnokształcącej Szkole Baletowej w Poznaniu oraz na Wydziale Taniec w Kulturze Fizycznej Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu. Prowadzi warsztaty w wielu miastach w Polsce i za granicą.

  • SPECJALNOŚĆ I ZAINTERESOWANIA

Specjalności Pawła Malickiego to choreografia, teatr tańca, taniec współczesny, taniec fizyczny.

Interesuje go malarstwo olejne, sztuka ikonografii, podróże, kaletnictwo.

Hobbystycznie kolekcjonuje płyty winylowe, obrazy o tematyce religijnej i ikony oraz szklane, śnieżne kule z odwiedzanych zakątków świata. Uwielbia kulturę i kuchnię śródziemnomorską.

  • PUBLIKACJE, GRANTY, OSIĄGNIĘCIA I NAGRODY

Laureat indywidualnej nagrody na Międzynarodowych Prezentacjach Tańca Kalisz 2006; Laureat nagrody „The best duo performance” na międzynarodowym konkursie „Solo & Duo Festival” Budapeszt 2008 za własną choreografię „46”. Choreografia ta przyniosła mu również pierwszą nagrodę w stypendialnym konkursie Telewizji Polskiej „Dolina Kreatywna” w 2009 roku. W 2009 roku otrzymał wyróżnienie dla najpopularniejszego artysty scen poznańskich w plebiscycie publiczności „Biały Bez”. W 2013 roku otrzymał on stypendium z programu "Młoda Polska", przyznawanego artystom do 35. roku życia, odznaczających się wybitnymi osiągnięciami w swojej dziedzinie sztuki. W 2015 roku otrzymał Medal Młodej Sztuki w dziedzinie Taniec.


mgr Maria Magdalena Tarnas

Specjalista prozdrowotnych form aktywności fizycznej – pilatesu, aktywności fizycznej kobiet w ciąży, kinezygerontoprofilaktyki, aqua fitnessu, instruktor fitness i nordic walking. Doświadczony manager w zakresie budowania relacji z klientem, metodyki pracy i usług fitness.

przedmioty prowadzone:  Pilates

e-mail:

  • KWALIFIKACJE

Absolwentka poznańskiego AWF, kierunek Wychowanie Fizyczne. Swoją wiedzę oraz doświadczenie zdobywa podczas licznych kursów, warsztatów prowadzonych przez renomowanych nauczycieli z Polski i z zagranicy (USA, Niemcy).

Szkolenia i warsztaty w specjalizacji pilates: Seminarium Matwork Intermidiate (C. Ergin); Classical Pilates Method (V. Torrie-Capan, L. Logan); Classical Comprehensive Pilates Program I (W. Ratkowska); Pilates - mały, wielki sprzęt I, II, III (W. Ratkowska); Pilates Intensive Course Mata Level I (M. Wawszczyk ); Ćwiczenia Pilates a wady postawy i schorzenia kręgosłupa (M. Nowak); Głęboka stabilizacja poprzez ćwiczenia Pilates (M. Nowak), Warsztat Pilates Klasyczny (W. Ratkowska, Karolina Libelt);  Pilates Matwork I (W. Ratkowska).

Szkolenia i warsztaty w specjalizacji prozdrowotnych form fitness: Trening dna miednicy; Fit Pregnancy - Forma w ciąży (IFAA); Stretching (IFAA); Aktywność fizyczna kobiet w ciąży; Ćwiczenia dla mam z małymi dziećmi; Szkolenia: Noga, Kręgosłup lędźwiowy, Senior, +kg, Reha- Fit, Terapia punktów spustowych (OM Reha School); Kurs Instruktora Nordic Walking (Nordic Walking Polska).

Szkolenia i warsztaty w specjalizacji form aqua fitness: IFAA “ AQUA TRAINER  I, II” M. Staniszewska, „Senior Aqua i Aqua Fitness w profilaktyce i terapii chorób cywilizacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem otyłości i zespołów bólowych kręgosłupa” dr D. Groffik; PFI AQUA ABT” ProfiFitness School; “Aqua Fitness II Beco“ M. Solier; „Gymstick AQUA” Instructor Licence.
Konwencje i konferencje: Międzynarodowa Konwencja RIMINI WELLNESS 2017; III Konferencja Naukowo - Szkoleniowa “Promocja Zdrowia Reprodukcyjnego” 2013 Poznań; Międzynarodowa Konwencji Fitness IFAA AQUA FUN  2012, 2013 Warszawa; Konwencja AQUA - BECO 2012, 2013 Poznań.

  • DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE
Obecnie nauczyciel metody Pilates. Prowadzi sesje personalne na bazie indywidualnych planów pracy uwzględniających cele i potrzeby Klientów oraz treningi grupowe w ramach poszczególnych poziomów Pilates. Przez 5 lat w Centrum Pływania i Fitness „FitSwim” jako kierownik projektów kluczowych, koordynowała i wdrażała projekty rozwojowe przedsiębiorstwa. Zarządzała projektami z zakresu zdrowia i aktywności fizycznej „Aktywny Senior”, „Fit Mama”. Założyciel Szkoły Pływania „Fregata Swimming”.
  • SPECJALNOŚĆ I ZAINTERESOWANIA

Głównym nurtem w pracy zawodowej jest ruch jako sposób na lepsze/satysfakcjonujące życie, utrzymanie zdrowia, sprawności i dobrego samopoczucia poprzez holistyczne i interdyscyplinarne podejście do rozwoju człowieka. Organizację i kulturę pracy opiera na idei „Turkusowej Organizacji” prof. A Blikle. Uważa, że największą siłą jest potencjał i kreatywność zespołu oraz umiejętność pokierowania nim. Rozwój identyfikuje w procesie realizacji marzeń zawodowych i osobistych. W swojej pracy opiera się na przemyślanej metodyce, która pozwala na precyzyjną i konsekwentną realizacje celów.

Hobbystycznie maluje, gra na fortepianie a opiekę nad ogrodem traktuje jako swoistą formę medytacji.
  • PUBLIKACJE, GRANTY, OSIĄGNIĘCIA I NAGRODY
Gronek, T. Banasiewicz, M. Borejsza-Wysocki, R. Celka, J. Adamczyk, M. Boraczyński, Cain CT Clark, M. Tarnas, A. Wiza, J. Gronek (2020): On the Road to Recovery: Do I/D Polymorphisms in the ACE Gene have a Part to Play? Research & Investigations in Sports Medicine: 6(2), 489-495.

Karmowska (M. Tarnas), J. Tarnas, K. Pietrusik, A. Lorenc (2008): Motywy deklarowane wśród kobiet uczęszczających na zajęcia aqua fitness w świetle zakładanych celów. W: Turystyka i rekreacja jako formy aktywności społecznej, Poznań: WWSTiZ, 241-251. Punktacja Ministerstwa: 3.000.


 

29 kwietnia - Dziś Międzynarodowy Dzień Tańca!

Z tej okazji Pracownicy Zakładu Tańca i Studenci kierunku Taniec w kulturze fizycznej składają serdeczne życzenia wszystkim miłośnikom tej pięknej sztuki!

Właśnie dziś odbędzie się Premiera projektu filmowego "L*I*M*I*T*L*E*S*S", który przygotowali członkowie SKN Pracownia Nauk o Tańcu AWF Poznań. Projekt ten jest częścią ogólnopolskiej akcji #tańczMY organizowanej przez Instytut Muzyki i Tańca w Warszawie. Film opracowały Aleksandra Nowicka i Julia Antkowiak, muzykę przygotował Hubert Karmiński, a całość zmontował Filip Michalak. W filmie zatańczyło 32 Studentów kierunku Taniec w kulturze fizycznej.

O projekcie jego Twórczynie mówią następujący sposób:

„My, studenci kierunku Taniec, postanowiliśmy zjednoczyć się w tych trudnych czasach i zatańczyć wspólnie w naszych kuchniach, salonach, ogrodach. Tańca nie da się zmierzyć, określić, zamknąć, nasza pasja silniejsza jest od wszelkich zakazów i wychodzi poza cztery ściany. To też ma przekazać projekt "L*I*M*I*T*L*E*S*S" - bezgraniczną wolność i nieszkodliwą, a piękną zarazę jaką jest wyrażanie siebie przez ruch.”

Filmowa zapowiedź "L*I*M*I*T*L*E*S*S":

Muzyka: Hubert Karmiński @Karminsky

Montaż zwiastunu: Julia Antkowiak

Premiera filmu odbędzie się o godzinie 20.00 na profilu SKN Pracownia Nauk o Tańcu AWF Poznań:

#tańczMY @sknpracownianaukotancu @imitpolska @taniecpolska
         imit logo   logo SKN Pracownia Nauk o Tacu taczMY



Taniec w Kulturze Fizycznej - Dni Otwarte Online

25.04.2020 r.

Serdecznie zapraszamy Wszystkich tańczących i nie tańczących młodych i niemłodych ludzi, którzy chcieliby dowiedzieć się czegoś więcej o studiowaniu TAŃCA na AWFie w Poznaniu.

plan dnia online

W ramach serwisu awf.poznan.pl wykorzystywane są pliki cookies, których przeznaczeniem jest zbieranie danych statystycznych oraz zapewnienie prawidłowego funkcjonowania niektórych elementów serwisu. Informacje zawarte w plikach cookies są wykorzystane do oceny sposobu korzystania z naszej witryny przez jej Użytkowników. Dzięki temu awf.poznan.pl może dostosować zwartość serwisu do oczekiwań swoich użytkowników.
Użytkownik może samodzielnie – poprzez zmianę ustawień swojej przeglądarki internetowej – modyfikować warunki przechowywania oraz udostępniania zwartości plików cookies w zakresie własnego urządzenia końcowego. Brak wyłączenia lub ograniczenia możliwości przechowywania oraz udostępniania zawartości plików cookies oznacza wyrażenie przez użytkownika zgody na takie działania serwisu awf.poznan.pl