Pożegnanie Erasmusów - podsumowanie semestru zimowego 2022/23

Większość eventów miała charakter sportowy: turniej bowlingowy, atrakcje na torze saneczkowym i w parku linowym Pyrland, gry i zabawy na lodowisku Malta.
Zwiedzanie miasta i interaktywna lekcja historii w muzeum interpretacji dziedzictwa - Bramie Poznania pozwoliła zapoznać się z dziejami naszego miasta i początkami państwa polskiego. Nie zabrakło też wycieczki do dawnej stolicy i nekropolii królów Polski - przepięknego Krakowa. Obowiązkowo SWZ zorganizowało też wizytę w Oświęcimiu, największym niemieckim obozie koncentracyjnym i ośrodku zagłady Auchwitz – Birkenau oraz w kopalni soli w Wieliczce.
Atrakcją była również wycieczka do Centrum Szyfrów Enigma. Studenci dzięki multimedialnej ekspozycji zapoznali się z historią złamania przez polskich kryptologów szyfrów niemieckiej maszyny Enigma. Ekspozycja ta upowszechnia i popularyzuje tę nieznaną historię, bo wkład polskich matematyków w zwycięstwo aliantów w II wojnie światowej jest nadal słabo znany.
Erasmus to nie tylko zwiedzanie ale przede wszystkim nauka na nowej uczelni i w nowym środowisku. Oferta przedmiotów zaproponowanych studentom była na tyle bogata, aby każdy znalazł coś dla siebie. Wśród wybieranych przedmiotów studenci najchętniej zapisywali się na zajęcia o charakterze praktycznym takie jak: Wspinaczka, Gry różnych kultur, Pilotaż i przewodnictwo w praktyce, Zabawy i gry drużynowe. Atrakcyjne okazały się też przedmioty: Dydaktyka wychowania fizycznego, Teoria i metodyka treningu sportowego, Dydaktyka sportu, Diagnostyka i biomonitoring, Sport rekreacyjny i wellness w życiu oraz profilaktyce chorób cywilizacyjnych.
Ciekawym wydarzeniem był udział w Sympozjum Naukowym z okazji nadania doktoratu honoris causa prof. Robertowi M. Malinie przez AWF w Poznaniu, pt.: „Dzieci i młodzież podmiotem naszego działania” (Children and Young People: The Focus of our Activities). Dzięki transmisji online, w wydarzeniu udział wzięły również osoby m.in. z Japonii, Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Holandii, Włoch czy Australii. Dużą popularnością cieszyły się zajęcia z języka polskiego „Survival Polish for foreigners” oraz cykl warsztatów dotyczących komunikacji międzykulturowej. W ramach zaproponowanych ćwiczeń i zabawy studenci doświadczyli specyfiki komunikacji w pracy grupowej oraz mieli możliwość zapoznania się i zrozumienia wpływu odmienności kulturowej na codzienne życie w międzynarodowym zespole.
Część studentów była tak zadowolona z zajęć w naszej uczelni, że zdecydowali się przedłużyć swój pobyt na drugi semestr. Pozostali studenci w pełni zadowoleni ale z żalem, że kończy się już ich wielka przygoda, powoli wracają do swoich krajów. Wspomnienia o Erasmusie w Poznaniu i przyjaźnie pozostaną jednak na zawsze…
Zwiedzanie miasta i interaktywna lekcja historii w muzeum interpretacji dziedzictwa - Bramie Poznania pozwoliła zapoznać się z dziejami naszego miasta i początkami państwa polskiego. Nie zabrakło też wycieczki do dawnej stolicy i nekropolii królów Polski - przepięknego Krakowa. Obowiązkowo SWZ zorganizowało też wizytę w Oświęcimiu, największym niemieckim obozie koncentracyjnym i ośrodku zagłady Auchwitz – Birkenau oraz w kopalni soli w Wieliczce.
Atrakcją była również wycieczka do Centrum Szyfrów Enigma. Studenci dzięki multimedialnej ekspozycji zapoznali się z historią złamania przez polskich kryptologów szyfrów niemieckiej maszyny Enigma. Ekspozycja ta upowszechnia i popularyzuje tę nieznaną historię, bo wkład polskich matematyków w zwycięstwo aliantów w II wojnie światowej jest nadal słabo znany.
Erasmus to nie tylko zwiedzanie ale przede wszystkim nauka na nowej uczelni i w nowym środowisku. Oferta przedmiotów zaproponowanych studentom była na tyle bogata, aby każdy znalazł coś dla siebie. Wśród wybieranych przedmiotów studenci najchętniej zapisywali się na zajęcia o charakterze praktycznym takie jak: Wspinaczka, Gry różnych kultur, Pilotaż i przewodnictwo w praktyce, Zabawy i gry drużynowe. Atrakcyjne okazały się też przedmioty: Dydaktyka wychowania fizycznego, Teoria i metodyka treningu sportowego, Dydaktyka sportu, Diagnostyka i biomonitoring, Sport rekreacyjny i wellness w życiu oraz profilaktyce chorób cywilizacyjnych.
Ciekawym wydarzeniem był udział w Sympozjum Naukowym z okazji nadania doktoratu honoris causa prof. Robertowi M. Malinie przez AWF w Poznaniu, pt.: „Dzieci i młodzież podmiotem naszego działania” (Children and Young People: The Focus of our Activities). Dzięki transmisji online, w wydarzeniu udział wzięły również osoby m.in. z Japonii, Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Holandii, Włoch czy Australii. Dużą popularnością cieszyły się zajęcia z języka polskiego „Survival Polish for foreigners” oraz cykl warsztatów dotyczących komunikacji międzykulturowej. W ramach zaproponowanych ćwiczeń i zabawy studenci doświadczyli specyfiki komunikacji w pracy grupowej oraz mieli możliwość zapoznania się i zrozumienia wpływu odmienności kulturowej na codzienne życie w międzynarodowym zespole.
Część studentów była tak zadowolona z zajęć w naszej uczelni, że zdecydowali się przedłużyć swój pobyt na drugi semestr. Pozostali studenci w pełni zadowoleni ale z żalem, że kończy się już ich wielka przygoda, powoli wracają do swoich krajów. Wspomnienia o Erasmusie w Poznaniu i przyjaźnie pozostaną jednak na zawsze…
Autostopem na Erasmusa

Kto z nas pamięta jeszcze podróżowanie autostopem. W dobie zalewu środkami szybkiego przemieszczania się taki sposób podróżowania może wydać się niektórym osobom zupełnie niezrozumiały a nawet anachroniczny. Skoro można szybko (ale nieekologicznie) to po co próbować inaczej.
Do lamusa odeszły te czasy, gdy łapanie stopa kojarzyło się głównie z niebezpieczeństwem i niedogodnościami. Dzisiaj podróż autostopem to nie tylko tani sposób na zwiedzanie kraju i świata, lecz także szansa na poznanie wielu ciekawych osób i zawarcie wyjątkowych znajomości.
Inicjatywa Europejskiej Karty Studenta (ESCI)
Inicjatywa Europejskiej Karty Studenta (ESCI) ma na celu pomóc studentom i instytucjom szkolnictwa wyższego w wymianach Erasmus+ poprzez uproszczenie procesów administracyjnych i zwiększenie cyfryzacji.Składa się z trzech elementów konstrukcyjnych:
1. Europejska Legitymacja Studencka – przekształcenie obecnych legitymacji studenckich w Europejską Legitymację Studencką, aby studenci mogli korzystać z usług na terenie kampusu i poza nim podczas mobilności
2. Aplikacja Erasmus+ - pojedyncza aplikacja, która pomaga studentom Erasmusa w całej ich praktycznej administracji – przed, w trakcie i po programie mobilności
3. Erasmus Without Paper - cyfrowe rozwiązanie łączące systemy funkcjonujące na uczelniach umożliwiające zarządzanie mobilnością w ramach programu Erasmus+ online
Erasmus+ ostatnie wolne miejsca na semestr letni 2022/2023!!!

Wypełniony komputerowo formularz ze zdjęciem i własnoręcznym podpisem należy przesłać na adres: lub , lub dostarczyć osobiście (pokój 116, Budynek Dydaktyczny, pierwsze piętro, czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 10.00 do 14.00).
Termin składania formularza rekrutacyjnego: 18 listopoda br.
Uwaga: Studenci I roku studiów magisterskich proszeni są o załączenie do formularza skanu suplementu do dyplomu w celu obliczenia średniej ocen z czterech ostatnich semestrów.
formularz rekrutacyjny
wykaz wolnych miejsc
Nowi studenci „Erasmusa” na naszej Uczelni

W ramach programu można uczyć się za granicą lub wziąć udział w zagranicznej mobilności zawodowej. Dodatkowe korzyści to odkrywanie nowych kultur, rozwój osobisty i nauka języków.
Rekrutacja uzupełniająca Erasmus+ 2022/2023 - wolne miejsca na semestr letni
Chcesz spędzić semestr w jednej z europejskich uczelni za granicą? Ostatnia szansa, żeby złożyć formularz rekrutacyjny. Sekcja Współpracy z Zagranicą ogłasza nabór uzupełniający na zagraniczne wyjazdy stypendialne w roku akademickim 2022/2023.Green Travel
Green Travel - podróż z wykorzystaniem niskoemisyjnych środków transportu takich jak autokar, bus, pociąg lub wspólne korzystanie z samochodu.
Studenci/doktoranci/absolwenci mogą ubiegać się o ryczałt (jednorazowa wypłata 50 euro) na koszty podróży wynikające z podróży środkami lokomocji o niskiej emisji spalin (tzw. „Green Travel”). Podróż musi być realizowana przynajmniej w 51% ekologicznymi środkami transportu. Oznacza to wykorzystanie środka wysoko emisyjnego (np. samolotu/promu) tylko raz w trakcie podróży tam i z powrotem. Podróżowanie na zasadzie wspólnej jazdy samochodem osobowym tzw. carpooling (min. 2 osoby) dotyczy osób podróżujących na stypendium do tej samej uczelni lub miasta.
Studenci/doktoranci/absolwenci mogą ubiegać się o ryczałt (jednorazowa wypłata 50 euro) na koszty podróży wynikające z podróży środkami lokomocji o niskiej emisji spalin (tzw. „Green Travel”). Podróż musi być realizowana przynajmniej w 51% ekologicznymi środkami transportu. Oznacza to wykorzystanie środka wysoko emisyjnego (np. samolotu/promu) tylko raz w trakcie podróży tam i z powrotem. Podróżowanie na zasadzie wspólnej jazdy samochodem osobowym tzw. carpooling (min. 2 osoby) dotyczy osób podróżujących na stypendium do tej samej uczelni lub miasta.